Szczupła sylwetka podczas Adwentu


Czas AdwentuCzas adwentu to wielkie wyzwanie dla każdego świadomie odżywiającego się człowieka, chcącego pozostać w doskonałej formie. Pierniczki, strucle oraz ciasta, solidne obiady oraz grzane wino, do tego masa smakołyków przy okazji każdej przedświątecznej imprezy, powodują, że oprócz prezentów pod choinką u wielu z nas do znalezienia jest jeszcze jeden – w postaci dodatkowych kilogramów. Nie musi się to jednak tak skończyć, jeżeli przestrzega się paru prostych wskazówek.

Forma dzięki chłodnej pogodzie

Zimowe spaceryChłodna, zimowa pogoda sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki. Już przy jednym spacerze przemiana materii znacznie się poprawia, w celu zachowania odpowiedniej temperatury ciała. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy zrezygnować z odpowiednio ciepłej odzieży. Pobyt na świeżym powietrzu – bitwa na śnieżki, jazda na sankach lub spacer po śniegu, jest wystarczająco efektywny i pomaga spalić zbędne kalorie. Wybierz się więc codziennie na jeden dłuższy spacer, nawet jeżeli pogoda zachęca bardziej do pozostania w domowym zaciszu pod kołdrą. Po odrobinie ruchu tak spędzony wieczór przyniesie Ci jeszcze więcej przyjemności. Oprócz tego świeże, mroźne powietrze pomaga w uodpornieniu organizmu przeciwko przeziębieniom oraz pobudza produkcję witaminy D.

Dać się ponieść czy oprzeć pokusie?

Mięsa, słodycze, słodkie napoje, alkohol podczas imprez świątecznych…cały czas jesteśmy narażeni na wszelakie pokusy. Jeżeli pozwolisz sobie na spróbowanie, jest to pierwszy krok do rozbudzenia wilczego apetytu. Najlepsza metodą na uniknięcie takiej sytuacji jest przestrzegenie 7 następujących zasad:

  • nie wychodź z domu głodny! Niezależnie od tego czy wybierasz się na świąteczny market czy na imprezę do znajomych, pusty żołądek zachęca do spróbowania wszystkiego na co masz aktualnie ochotę. Jeżeli zjesz pełnowartościowy posiłek przed wyjściem z domu, będzie Ci łatwiej uniknąć zapychania żołądka niezdrowymi przekąskami.
  • wybierz się na imprezę odrobinę później. Bufety oraz stanowiska na świątecznych marketach mają wtedy mniejszy wybór smakołyków.
  • orzechy i prażone kasztany, owoce, ryba lub szynka zamiast tłustych, słodkich przekąsek, pomagają w zachowniu szczupłej sylwetki. Unikaj owoców w czekoladzie, ewentualnie pamiętaj: im ciemniejsza czekolada, tym lepiej dla twojego zdrowia i figury. Ciemniejsza czekolada zawiera więcej kakao a mniej tłuszczu i cukru.
  • dzielenie się z innymi sprawia wiele przyjemności. Chciałbyś spróbować wszystkiego po trochu bez wyrzutów sumienia? Wybieraj najmniejsze porcje smakołyków i podziel się nimi z przyjaciółmi.
  • unikaj spożywania alkoholu w dużych ilościach. Po pierwszym grzanym winie przerzuć się na herbatę. Rozgrzewa równie skutecznie, a ma o wiele mniej kalorii.
  • podczas pieczenia wybieraj zdrowe alternatywne składniki. Dodawaj do swoich wypieków suszone owoce, orzechy, świąteczne przyprawy, bez białej mąki oraz rafinowanego cukru, ale za to z pełnią smaku.
  • orzechy oraz pieczone jabłka wypełniają powietrze pięknymi zapachami i umilają czas oraz zajmują ręcę podczas długich wieczorów spędzanych w domu na kanapie. Dodatkowo, tego rodzaju smakołyki są zdrową alternatywą czekolady i pomagają utrzymać Ci zdrowie i szczupłą figurę w okresie świątecznym.

Utrzymaj szczupłą sywetkę dzięki kuracji

Jeżeli nie uda Ci się trzymać wszystkich wyżej wynienionych punktów, zawsze pozostaje alternatywa ze SpaDreams. Na naszej stronie internetowej możesz wybrać dla siebie odpowiednią kurację. Najlepiej, jako świąteczny prezent, który pomoże Ci się zrelaksować po okresie świąteczno-noworocznyjm. SpaDreams oferuje odpowiednie programy, które pomagają w odzyskaniu odpowiedniej formy oraz szczupłej sylwetki.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someoneShare on StumbleUpon
Brak ocen.
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek
Loading...

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *