Wissenswertes rund um Deine Reise

Informacje dotyczące podróży

Wszystko co należy wiedzieć o swojej podróży

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa

Ministerstwo Spraw Zagranicznych udziela informacji na temat potencjalnych obszarów zagrożenia. Rekomendujemy czytać na bieżąco wytyczne MSZ w celu zapewnienia sobie bezpiecznego pobytu.

Ostrzeżenia dla podróżujących

Konsularna/dyplomatyczna ochrona obywateli UE

Każdy obywatel UE przebywający w kraju spoza UE, w którym jego kraj nie posiada przedstawicielstwa, ma prawo do ochrony udzielanej przez organy dyplomatyczne lub konsularne innego państwa członkowskiego UE.

Polskie placówki konsularne za granicą
 

Wskazówki dotyczące zdrowia

Najlepszym sposobem, aby uniknąć nieprzyjemności związanych z opieka lekarską w czasie podróży jest dokładne zasięgnięcie informacji o wszystkich możliwych ryzykach zachorowań, czy też infekcji a także o szczepieniach oraz innych środkach profilaktycznych. 

Odpowiednie wymagane zabezpieczenie zdrowotne różnią się w poszczególnych krajach. Dlatego też polecamy stosowanie się do informacji dotyczących zaleceń zdrowotnych każdego kraju opublikowanych przez MSZ. Więcej informacji tutaj.

Oprócz wymaganych szczepień oraz innych środków profilaktycznych zalecana jest konsultacja z lekarzem rodzinnym, który potwierdzi „gotowość” do dalekiej podróży - zwłaszcza do krajów znajdujących się poza Europą. Każda osoba ponosi odpowiedzialność za wypełnienie warunków i zaleceń przed podróżą, więcej informacji w Warunkach Podróży.

  

Warunki wjazdu do kraju oraz otrzymania wizy

Nie we wszystkich krajach obowiązują te same przepisy zezwalające na przekroczenie granicy państwa, dlatego też należy zapoznać się z warunkami wjazdu do docelowego kraju przed rozpoczęciem urlopu.

W Europie obecnie możliwa jest podróż bez kontroli granicznych na terenie 24 państw należących do strefy Schengen. Przegląd Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz więcej informacji dotyczących układu z Schengen dostępnych jest tutaj.

Kontrole osobiste na terenie Unii Europejskiej wciąż przeprowadzane są podczas wjazdu na terytorium Bułgarii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Rumunii, Cypru oraz na granicach zewnętrznych UE oraz strefy Schengen. Posiadanie dowodu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu) jest obowiązkiem nawet podczas podróży na terytorium UE bez kontroli granicznych .

Więcej informacji na temat warunków dotyczących wjazdu do danych krajów oraz otrzymania wizy udziela Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Rozporządzenie w sprawie kontroli wwożonych oraz wywożonych środków pieniężnych z UE

Na życzenie Komisji Europejskiej wszyscy operatorzy turystyczni udzielają swoim klientom informacji dotyczące wwozu oraz wywozu środków pieniężnych:

Od 15. lipca 2007 roku wszystkie osoby wjeżdżające do UE lub wyjeżdżające z UE i przewożące „środki pieniężne” o wartości 10 000 euro albo więcej, powinny zgłosić w formie pisemnej i na żądanie przedstawić takie „środki pieniężne” Służbie Celnej. Wymagania zgodne są z rozporządzeniem (WE) 1889/2005, którego celem jest wprowadzenie działań zapobiegawczych w celu zwalczania prania pieniędzy i finansowania organizacji terrorystycznych poprzez bardziej efektywną współpracę celną.

Więcej informacji dotyczących obowiązku zgłoszenia środków pieniężnych przy przekroczeniu granicy dostępnych jest tutaj.

Wskazówki dotyczące lotu

Odprawa online

Wiele linii lotniczych oferuje możliwość odprawy online. W ten sposób można szybko oraz wygodnie potwierdzić swoją obecność na pokładzie oraz wybrać dla siebie odpowiednie miejsce w samolocie.

Bezpieczeństwo lotu

Na terenie Unii Europejskiej obowiązują ścisłe normy bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Niektóre linie lotnicze zostały ze względu na niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa zakwalifikowane jako niebezpieczne lub też całkowicie zabroniono im działalności na terenie UE. Ustawodawca zobowiązuje do zapoznania się z tak zwaną „czarną listą linii lotniczych”, na której znajdują się wszystkie linie lotnicze podlegające zakazowi wykonywania przewozów w Unii Europejskiej.

Prawa osób niepełnosprawnych podróżujących drogą lotniczą 

W lipcu 2006 roku Parlament Europejski wydał rozporządzenie w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą, które ma na celu zapewnienie równouprawnienia oraz odpowiedniej opieki osobom niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej.

Rozporządzenie dotyczące praw osób niepełnosprawnych podróżujących drogą lotniczą

Dalsze informacje dostępne na naszej stronie internetowej: FAQs.

     

    

Warto wiedzieć

Co kraj, to obyczaj

Owa mądrość obowiązuje również w odniesieniu do podróży do wszystkich oferowanych przez nas krajów. Należy mieć ten fakt na uwadze podczas obcowania z ludźmi, ich obyczajami oraz kulturą.

Przyjazd oraz odjazd ogólnie

Z reguły pokoje są dostępne do dyspozycji przyjezdnych gości od godziny 14-15. Koniecznie prosimy o poinformowanie nas w przypadku późnego przybycia na miejsce (od 18 godziny). Godziny wymeldowania różnią się od hotelu do hotelu, przeważnie oscylują w godzinach porannych, około 10-12. 

Przylot

Plany odlotów, trasa lotów oraz godzina odlotów mogą ulec krótkoterminowym zmianom. Godziny odlotów są ustalane przez linie lotnicze i mogą odbywać się wczesnym rankiem, a także późnym wieczorem. Dzień przyjazdu oraz wyjazdu powinien być traktowany jako dzień podróży. Nie zawsze można uniknąć opóźnień samolotów, na przykład niesprzyjająca pogoda lub zatłoczona strefa powietrzna mogą również przyczynić się do opóźnienia samolotu.

Zabiegi

Zabiegi mogą zostać przeprowadzone nawet w momencie, w którym w dniu przyjazdu goście hotelowi jeszcze nie mogą zakwaterować się w pokoju, lub już nie mogą z niego korzystać w dniu wyjazdu. Prosimy o zasięgnięcie informacji na temat możliwości wczesnego check-in bądź późnego check-out. Miejsca parkingowe w przypadku przyjazdu własnym samochodem przydzielane są w zależności od dostępności. Niektóre zabiegi, jak np. gimnastyka, joga, trening autogenny - zawsze odbywają się w grupach, jeśli w katalogu nie zawarto innej informacji na ten temat. Dodatkowe zabiegi i usługi (przede wszystkim podczas upiększających weekendów) powinny być zarezerwowane  z możliwym wyprzedzeniem, możliwość dokonania rezerwacji na miejscu nie może zostać zagwarantowana.

Badanie lekarskie na miejscu

Wyniki wstępnego badania na miejscu, przeprowadzonego przez uprawnionego lekarza decydują o tym, jakie zabiegi zostaną przepisane danej osobie. W wielu uzdrowiskach oferowane są kompleksowe kuracje, w ramach których przeprowadzane są przepisane przez lekarza zabiegi. Są one również wliczone w cenę uzdrowiskową.

Prace budowlane

Jak tylko zostaną nam zgłoszone prace budowlane z możliwymi utrudnieniami, bezzwłocznie poinformujemy o nich naszych klientów. Zawsze staramy się wynagrodzić te nieudogodnienia w postaci zamiennej oferty lub bezpłatnej anulacji zamówienia.

Gwarancja najniższej ceny

Jeśli w przeciągu 14 dni  po dokonanej rezerwacji ze SpaDreams znajdziesz ten sam hotel, resort lub pakiet turystyczny w korzystniejszej cenie, zwrócimy Ci różnicę. Potrzebujemy pisemnego potwierdzenia niższej ceny z wykazem poszczególnych usług, a także rzeczywistej możliwości zarezerwowania porównanej oferty.

Zalecenia lekarza 

Zaleca się przestrzeganie zaleceń lekarza prowadzącego kurację, personelu z salonu piękności czy też centrum wellness. Niestety nie możemy dać gwarancji pomyślnego, że po zakończeniu programu (kuracji, Wellness, Fitness, Beauty) dolegliwości znikną.

Pokoje jednoosobowe 

Pokoje jednoosobowe są pokojami dwuosobowymi do wyłącznego użytku (patrz: opisy hoteli). Prawdziwe pokoje jednoosobowe są dostępne w hotelach zazwyczaj w ograniczonej ilości, a ich położenie oraz wyposażenie może różnić się od pokoi dwuosobowych. Naszym klientom przysługuje prawo do zakwaterowania w potwierdzonej przez nas kategorii pokoju. Przydziału pokoi dokonuje hotelarz. Życzenie odnośnie określonego położenia pokoju może być przekazane przez nas hotelowi jako niewiążące życzenie klienta, nie możemy jednak zagwarantować jego spełnienia.

Golf

SpaDreams wskazuje poprzez wyszukiwanie zaawansowane: "Wyposażenie hotelu" resorty przystosowane do gry w golfa. Zwracamy uwagę na fakt, że w zależności od pogody pola golfowe mogą zostać zamknięte. 

Zwierzęta domowe 

Posiadanie psów jest częściowo dozwolone (wytyczne: patrz każdorazowo na opis hotelu). Uprzednia rezerwacja z dokładnym określeniem rasy/wielkości/wagi zwierzęcia jest zawsze wymagana. W jadalniach/restauracjach, świetlicach, windach, na terenie kompleksu basenów, spa oraz kuracji etc. zwierzęta nie są dozwolone. Opłaty za zwierzęta należy uiścić na miejscu.

Hotele

W hotelach położonych zarówno w mieście, jak i w wiejskiej okolicy może być głośno w zależności od otoczenia. Słowo „spokojny” w opisie hotelu odnosi się do jego geograficznego położenia. Przede wszystkim w większych hotelach należy się liczyć z nasilonym hałasem związanym z okolicznymi dyskotekami, barami, czy też restauracjami na świeżym powietrzu. W krajach śródziemnomorskich podczas ładnej pogody "życie nocne" ma miejsce głównie na ulicy. Ogrzewanie i klimatyzacja w wielu przypadkach są centralnie sterowane, dlatego też obsługa zależna jest od uznania hotelarza. Należy podkreślić, iż ich funkcjonowanie może być związanie z dodatkowymi dźwiękami.

Klasyfikacja hoteli

Z racji tego, że wyobrażenia naszych klientów dotyczące komfortu nie są jednolite, SpaDreams przejął oficjalną klasyfikację danego kraju. Nie zawsze jednak odpowiada ona polskim kryteriom. Nasi klienci mogą oczekiwać wyłącznie wyposażenia hotelu oraz pokoju, które było przedstawione na stronie internetowej. 

Zniżka dla dzieci

Według informacji zamieszczonych na stronie internetowej w wielu hotelach dzieciom przysługuje zniżka. Odnosi się ona zawsze do cen noclegu oraz wyżywienia według tabeli cen przy zakwaterowaniu rodziców. W ramach oferowanych programów kuracyjnych bądź spa nie można z niej skorzystać.  

Zdolność do kuracji

Przy jakiejkolwiek kuracji zakłada się, iż pacjenci dysponują minimalną wytrzymałością oraz odpornością zdrowotną. W razie najmniejszych wątpliwości zalecamy konsultację z lekarzem rodzinnym odnośnie zdolności do kuracji, która pozwoli stwierdzić, czy u danego pacjenta można zaobserwować kontradykcję, która wyklucza zastosowanie poszczególnych zabiegów. Prosimy o przedłożenie aktualnych zaświadczeń lekarskich na początku kuracji.

Opłata uzdrowiskowa

Ewentualne dodatkowe opłaty uzdrowiskowe należy uiścić na miejscu, jeśli w opisie hotelu nie zamieszczono innej informacji. Wysokość podanej opłaty jest zgodna z stanem informacji przekazanej przez dany hotel.

Zniżki oraz atrakcyjne ceny

Na przykład 5=3, podróżujesz 5 dni, a płacisz tylko za 3. Data wycieczki powinna przypadać w tak zwanym oszczędnościowym okresie, o ile nie jest podana dokładna data przyjazdu. Oferta odnosi się zazwyczaj do zakwaterowania, w niektórych przypadkach dodatkowo do wyżywienia. Niektóre terminy obowiązują wyłącznie wraz z zarezerwowanym pakietem SpaDreams. Również w ramach kuracji oferujemy pakiety Super Oszczędność, np. 3 = 2, to znaczy 3 tygodnie kuracji w cenie kuracji 2-tygodniowej. 

Usługi przewodnika/obsługa gości hotelowych

Jeśli usługi przewodnika nie są zagwarantowane w opisie hotelu znajdującym się na naszej stronie internetowej, należy zwrócić się z wszelkimi pytaniami związanymi z tym tematem do recepcji hotelowej. W razie problemów lub niedociągnięć prosimy o skontaktowanie się ze SpaDreams. 

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pon. - pt. w godzinach 8.00-19.00,

Tel. 022 21 98 555, Fax +49 (0)69 40 58 85-903

E-Mail: info@spadreams.pl, Internet: www.spadreams.pl 

Telewizja satelitarna

Telewizja satelitarna oznacza wyłącznie odbiór sygnałów z satelity. Czy oraz jakie polskie programy będą odbierane, zależy od tego na odbiór sygnałów z którego satelity nastawiona jest antena. Nie możemy zagwarantować, że polskie programy będą zawsze dostępne.

Transfer

SpaDreams oferuje przy wielu hotelach prywatny transfer osobną taksówką z dworca lub z lotniska do hotelu. Osoba odpowiedzialna za transfer czeka na gości hotelowych zazwyczaj za odprawa celną. Należy zwracać uwagę na tabliczkę osoby transferującej z jej nazwiskiem lub/oraz nazwą hotelu oraz dopiskiem SpaDreams/FitReisen. Kierowcy pomagają przy załadowaniu oraz rozładowaniu bagażu. Należy się jednak samemu upewnić czy cały bagaż został zapakowany.

Wyżywienie

W wielu hotelach dominuje miejscowa, charakterystyczna dla danego kraju kuchnia. Śniadania serwowane są najczęściej w postaci bufetu. Wyżywienie w postaci śniadania z obiadokolacją obejmuje zazwyczaj śniadanie oraz kolację (stół szwedzki, menu, dania z karty). Przy wykupionej opcji: śniadania z obiadokolacją, serwis zaczyna się w dniu przybycia od kolacji, a kończy w dniu wyjazdu śniadaniem. W przypadku późnego, czy też nocnego przyjazdu do hotelu, kolacja nie musi zostać podana.

Okres przed- i posezonowy 

Okres przed- oraz posezonowy w danym kraju może się różnić od naszego i nie pokrywać się z naszym okresem wakacji. W okresie poza sezonem obiekty w hotelu oraz w jego otoczeniu, jak np. baseny, restauracje, czy też sklepy mogą być jedynie częściowo oddane do dyspozycji gości hotelowych. W tym czasie przeprowadzane są również prace renowacyjne oraz budowlane. W owym okresie niektóre obiekty hotelowe są ze względu na korzystne ceny chętnie odwiedzane przez zorganizowane grupy. W przypadku nakładania się na siebie sezonów, ceny obliczane są proporcjonalnie.

Kompleks kąpielowy, centrum wellness, ośrodek kuracyjny

Hotelowe kompleksy saun, basenów, czy też ośrodek kuracyjny czasem udostępniane są  za opłatą również osobom, które nie są gośćmi hotelowymi. Plaże są prawie zawsze publiczne, a o ich czystość dba odpowiednia gmina.

Określenia pokoi

Na naszej stronie internetowej zawarte są określenia pokoi, np. Deluxe, Superior etc, które przejęliśmy od danego hotelu w celu zapewnienia bezbłędnej rezerwacji. Należy podkreślić, iż  standardy np. „pokoju Deluxe” w 3-gwiazdkowym hotelu niekoniecznie odpowiadają normom kategorii takiego pokoju w hotelu z 4 lub 5 gwiazdkami.