Wskazówki dotyczące Państwa podróży
Co kraj, to obyczaj…
To powiedzenie odnosi się do wszelkich podróży, dalekich i bliskich. Kiedy zostawiamy za sobą znane kąty by odwiedzić nowe miejsca, jest to ekscytująca, nowa przygoda. Ludzie których spotykamy, jak również ich obyczaje, tradycje i zachowanie powinny być respektowane i przyjmowane pozytywnie. Uprzejmość, ostrożność, zdrowy dystans a także odrobina przygotowania przed podróżą są niezbędne.
Check-in/out ogólnie
Zazwyczaj pokoje hotelowe są dostępne od godziny 14.00-15.00. Prosimy o to by koniecznie nas poinformować w przypadku późnego przybycia na miejsce (od godz.18.00). Godziny wymeldowania różnią się w zależności od hotelu, przeważnie są pomiędzy 10.00 a 12.00 rano.
Przeloty
Plany lotów, trasa lotów oraz godzina odlotu mogą ulec krótkoterminowym zmianom. Zostaną Państwo przez nas poinformowani o wszelkich ewentualnych zmianach. Godziny odlotów są ustalane przez linie lotnicze i loty mogą odbywać się wczesnym rankiem, a także późnym wieczorem. Dzień przyjazdu oraz wyjazdu powinien być traktowany jako dzień podróży. Nie zawsze można uniknąć opóźnień samolotów, na przykład z powodu niesprzyjającej pogody lub zatłoczonej strefy powietrznej.
Zabiegi
Dodatkowe zabiegi/usługi (w szczególności w przypadku wyjazdów weekendowych) powinny być rezerwowane z wyprzedzeniem jako że w przeciwnym razie mogą być niedostępne na miejscu. Niektóre zabiegi/zajęcia, na przykład joga czy trening autogeniczny odbywają się wyłącznie w grupach, chyba że opis stanowi inaczej. W wyjątkowych przypadkach zabiegi mogą się odbyć również w dzień przyjazdu lub odjazdu, kiedy pokój hotelowy nie jest jeszcze/już do dyspozycji gościa.
Badania lekarskie na miejscu
Wyniki wstępnego badania na miejscu, przeprowadzonego przez uprawnionego lekarza decydują o tym, jakie zabiegi zostaną przepisane danej osobie. W wielu uzdrowiskach oferowane są kompleksowe kuracje, w ramach których przepisane przez lekarza zabiegi są wliczone w cenę pobytu kuracyjnego. Koniecznie należy się stosować do zaleceń lekarza uzdrowiskowego, jak również terapeutów oraz pracowników centrów termalnych i ośrodków dla zdrowia i urody. Rezultaty programów kuracyjnych, wellness, fitness i dla urody niestety nie mogą być zagwarantowane.
Prace budowlane
Jeśli otrzymamy krótkoterminowe zgłoszenie o pracach budowlanych powodujących niedogodności, natychmiast Państwa o tym poinformujemy. Zawsze staramy się wynagrodzić te niedogodności poprzez oferowanie alternatywnej oferty lub bezpłatnej rezygnacji z podróży.
Pokoje jednoosobowe
Pokoje jednoosobowe są często pokojami dwuosobowymi do wyłącznego użytku (patrz: opisy hoteli). Prawdziwe pokoje jednoosobowe są dostępne w hotelach zazwyczaj w ograniczonej ilości, a ich położenie oraz wyposażenie może różnić się od pokoi dwuosobowych. Naszym klientom przysługuje prawo do zakwaterowania w potwierdzonej przez nas kategorii pokoju. Przydziału pokoi dokonuje hotelarz. Określone, zażyczone położenie pokoju może być przekazane przez nas hotelowi jako niewiążące życzenie klienta bez gwarancji jego spełnienia.
Ograniczona mobilność
Bez konkretnych uzgodnień z hotelem, oferowane przez nas pobyty nie są z założenia odpowiednie dla osób o ograniczonej mobilności. Prosimy o to by się z nami skontaktować, a wtedy z chęcią ustalimy dla Państwa w przypadku jakich ograniczeń dany pobyt jest odpowiedni.
Golf
Poprzez wyszukiwanie zaawansowane „wyposażenie hotelu" znają Państwo miejsca odpowiednie do gry w golfa. Również w opisie hotelu w części na temat czasu wolnego można znaleźć informacje na temat pobliskich pól golfowych. Prosimy o zwrócenie uwagi na to, że pola golfowe mogą być zamknięte z powodu niesprzyjających warunków pogodowych. Informacji o opłatach green fee i godzinach rozpoczęcia mogą Państwo zasięgnąć w recepcji hotelu.
Zasady UE odnośnie wwozu i wywozu pieniędzy
Komisja Europejska zwraca się do organizatorów podróży o przekazanie następującej informacji odnośnie wwozu i wywozu pieniędzy: od 15. czerwca 2007 wszystkie osoby przewożące z lub do UE gotówkę o wartości min. 10.000 euro, są zobligowane zgłosić tę sumę pieniężną służbom celnym na mocy ustawy (EG) Nr 1889/2005. Celem jest walka z praniem brudnych pieniędzy, terroryzmem i przestępczością, jak również zapobieganie przestępstwom na terenie UE.
Zwierzęta domowe
Pobyt z psem jest dozwolony w niektórych hotelach, jeśli jest to określone w opisie. Uprzednia rezerwacja z dokładnym określeniem rasy/wielkości/wagi zwierzęcia jest zawsze wymagana. W jadalniach/restauracjach, pomieszczeniach dzielonych z innymi gośćmi, windach, na terenie kompleksu basenów, spa oraz kuracji etc. zwierzęta nie są dozwolone. Opłaty za zwierzęta należy dokonać na miejscu.
Położenie hotelu i klimatyzacja
W hotelach położonych zarówno na terenach miejskich jaki i wiejskich może być głośno w zależności od otoczenia. Słowo „spokojny” w opisie hotelu odnosi się do jego geograficznego położenia. Przede wszystkim w większych hotelach należy się liczyć z nasilonym hałasem dochodzącym z okolicznych dyskotek, barów, czy też restauracji na świeżym powietrzu. W krajach śródziemnomorskich podczas ładnej pogody „życie nocne” przenosi się głównie na ulicę. Ogrzewanie i klimatyzacja w wielu hotelach są sterowane centralnie, tak więc obsługa zależna jest od uznania hotelarza. Należy podkreślić, że ich funkcjonowanie może wytwarzać dodatkowy hałas.
Klasyfikacja hoteli
Jako że postrzeganie komfortu jest zróżnicowane, przejęliśmy oficjalną kwalifikację danego kraju. Nie zawsze jednak odpowiada ona polskim kryteriom. Ogólnie, należy oczekiwać wyłącznie wyposażenia hotelu oraz pokoju przedstawionego na stronie internetowej.
Zniżki dla dzieci
Wiele hoteli oferuje zniżki dla dzieci określone w opisie. Odnoszą się one zawsze do ceny bazowej pobytu i wyżywienia w pokoju z rodzicami. Zniżki nie odnoszą się do oferowanych programów.
Konsularna/dyplomatyczna ochrona obywateli UE
Obywatele przebywający w kraju spoza UE, w którym ich kraj nie posiada przedstawicielstwa, mają prawo do ochrony udzielanej przez organy dyplomatyczne lub konsularne innego państwa członkowskiego UE.
Informacje odnośnie ochrony konsularnej obywateli UE znajdują się na tej stronie internetowej.
Zdolność do kuracji
Przy każdej kuracji zakłada się, iż pacjenci dysponują odpowiednią wytrzymałością oraz odpornością zdrowotną. W razie najmniejszych wątpliwości zalecamy konsultację z lekarzem rodzinnym odnośnie zdolności do kuracji, aby stwierdzić, czy u danego pacjenta można zaobserwować przeciwskazania dla poszczególnych zabiegów. Prosimy o przedłożenie aktualnych zaświadczeń lekarskich na początku kuracji.
Opłaty uzdrowiskowe
Ewentualne dodatkowe opłaty uzdrowiskowe są do uiszczenia na miejscu, jeżeli w opisie hotelu nie podano innej informacji. Wysokość podanej opłaty może ulec zmianie.
Wskazówki dotyczące przyjazdu, bezpieczeństwa i zdrowia
Aby mogli Państwo cieszyć się swoim urlopem bez zmartwień i niedogodności, prosimy o zasięgnięcie aktualnej informacji na temat możliwych sytuacji kryzysowych udzielanej przez MSZ. Wszystkie informacje odnośnie bezpieczeństwa podróży udzielane przez MSZ, znajdą Państwo tutaj.
Telewizja satelitarna
Telewizja satelitarna odnosi się wyłącznie do odbioru sygnałów z satelity. Czy oraz jakie polskie kanały będą dostępne, zależy od tego na odbiór sygnałów z którego satelity nastawiona jest antena. Nie ma gwarancji, że polskie programy będą zawsze dostępne.
Transfer
W przypadku wielu hoteli oferowany jest prywatny transfer taksówką z dworca lub z lotniska do hotelu. Osoba odpowiedzialna za transfer czeka na gości hotelowych zazwyczaj za odprawa celną. Należy zwracać uwagę na tabliczkę z nazwiskiem gościa i/lub nazwą hotelu oraz ewentualnie dopiskiem SpaDreams/FitReisen. Kierowcy pomagają przy załadowaniu oraz rozładowaniu bagażu. Należy się jednak samemu upewnić czy cały bagaż został rzeczywiście zapakowany.
Wyżywienie
W wielu hotelach dominuje miejscowa, charakterystyczna dla danego kraju kuchnia, przy czym śniadania serwowane są najczęściej w jako bufet i w niektórych krajach nie są traktowane jako istotny posiłek. Wyżywienie w postaci śniadania z obiadokolacją obejmuje zazwyczaj śniadanie oraz kolację (stół szwedzki, menu bądź dania z karty). Przy opcji śniadania z obiadokolacją, pierwszym serwowanym posiłkiem jest kolacja a ostatnim śniadanie w dniu wyjazdu. W przypadku późnego, przyjazdu do hotelu np. w nocy, kolacja nie musi zostać podana.
Okres przed- i posezonowy
Okres przed- oraz posezonowy w danym kraju może się różnić od naszego i nie pokrywać się z naszym okresem wakacji. W okresie posezonowym obiekty w hotelu oraz w jego otoczeniu np. baseny, restauracje lub sklepy mogą być jedynie częściowo dostępne. W tym czasie przeprowadzane są również prace renowacyjne oraz budowlane. W tym okresie niektóre hotele są ze względu na korzystne ceny chętnie odwiedzane przez zorganizowane grupy. W przypadku nakładania się na siebie sezonów, ceny nalicza się proporcjonalnie.
Kompleksy dla zdrowia i wellness oraz pływalnie
Obiekty przeznaczone na kuracje, spa i wellness mogą być dostępne za opłatą również dla osób, które nie są gośćmi hotelu. Plaże są z reguły publiczne a ich czystość zależy od dbałości lokalnych władz.
Określenia pokoi
Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy określenia pokoi, np. Deluxe, Superior etc., które przejęliśmy od danego hotelu celem uniknięcia błędnej rezerwacji. Należy podkreślić, iż standardy np. „pokoju Deluxe” w 3-gwiazdkowym hotelu nie muszą odpowiadać normom takiej samej kategorii pokoju w hotelu 4- lub 5-gwiazdkowym.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ's)
Przed podróżą jest zawsze wiele pytań na temat rezerwacji, przyjazdu czy przygotowania do podróży. Nasi klienci często zadają podobne pytania, tak więc zamieściliśmy listę odpowiedzi na naszej stronie poświęconej najczęściej zadawanym pytaniom. Zachęcamy do odwiedzenia tej strony.