Przejdź do głównej treści
22 153 07 55
Serwis
Kontakt
    • Kuracja ajurwedyjska
    • Spa
    • Kuracja
    • Joga
    • Post leczniczy
    • Odchudzanie
    • Kategorie
    Szklany dzbanek i szklany kubek z herbatą ziołową

    Badania porównujące dietę i post w przypadku hiperglikemii

    Frank Q Nuttall et al.

    październik 2014

    Odżywianie, post i detoks

    Cukrzyca

    Trzej badacze z University of Minnesota porównali diety pod względem ich wpływu na pacjentów z hiperglikemią.

    W tym randomizowanym badaniu naukowym, siedem osób z nieleczoną cukrzycą typu 2 stosowało standardową dietę składającą się w 55% z węglowodanów, 15% z białka i 30% z tłuszczu (SD), trzydniowy okres postu oraz dietę o ograniczonej kaloryczności, bez węglowodanów (kfD). Poziomy glukozy, insuliny, peptydu C i glukagonu zostały określone i porównane podczas trzech terapii.

    Dane wykazały, że stężenie glukozy spadło z 196 mg/dl (SD) do 160 mg/dl (kfD) i 127 mg/dl (na czczo) natychmiast po rozpoczęciu leczenia. W ciągu ostatnich 24 godzin zmniejszyło się o 48% w przypadku kfD i o 69% na czczo. Poziomy insuliny i glukagonu pozostały niezmienione.

    Badanie naukowe pokazuje, że hiperglikemię można poprawić zarówno dietą, jak i na czczo, a także dowodzi, że około 70 % obniżenia poziomu glukozy wynika z braku węglowodanów.

    Najważniejsze informacje na temat badania w skrócie

    Wskazania
    Cukrzyca
    Instytucja
    Sekcja Endokrynologii, Metabolizmu i Odżywiania oraz Laboratorium Badań Metabolicznych, Minneapolis VA Health Care System, Minneapolis/St Paul, MN, USA
    Tytuł
    Badania naukowe porównujące dietę i post w przypadku hiperglikemii
    Krótki opis
    Badania naukowe pokazują, że hiperglikemię poprawia dieta bezwęglowodanowa i post.
    Tytuł oryginalny
    Comparison of a carbohydrate-free diet vs. fasting on plasma glucose, insulin and glucagon in type 2 diabetes
    Link do badania
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25458830/

    Odpowiednie wycieczki dla tego tematu badania

    Może Cię to również zainteresować

    Badania: przerywany post a choroba refluksowa (GERD)

    Metabolizm / Żołądek / Jelita

    Post interwałowy

    Yan Jiang et al.

    listopad 2022

    Badania naukowe pokazują, że przerywany post zmniejsza ekspozycję na kwas w żołądku i prowadzi do poprawy objawów GERD.

    do badania
    Badania o poście i adaptacji stylu życia w zespole metabolicznym

    Holger Cramer et al.

    sierpień 2022

    Badania pokazują, że post zmniejsza wagę, ciśnienie krwi i inne czynniki ryzyka i jest dobrym sposobem na rozpoczęcie zmiany stylu życia

    do badania
    Badania: krótkotrwały post a pacjenci z rakiem

    Pozostałe posty zdrowotne

    Rehabilitacja po nowotworze

    Stephan P. Bauersfeld et al.

    kwiecień 2018

    Badania pokazują, że krótkoterminowy post poprawia jakość życia i zmęczenie u pacjentów z rakiem ginekologicznym poddawanych chemioterapii.

    do badania

    Inspiracja dla ciała, umysłu i duszy

    Otrzymuj wybrane oferty, porady podróżnicze i inspiracje wellness – prosto na swoją skrzynkę

    Rejestrując się, akceptujesz naszą .

    Polecane przez klientów

    Znak jakości

    Ochrona kupującego

    4.1

    Doskonała

    4.5

    Doskonała

    Nasi partnerzy

    Prosta i bezpieczna płatność

    1. Zdrowie. Relaks. Równowaga./
    2. Badania naukowe/
    3. Badania naukowe o poście/
    4. Badania naukowe porównujące dietę i post w przypadku hiperglikemii
    © 1975–2026 SpaDreams ·
    Impressum & Ochrona danych osobowych · Serwis · Sitemap