Badania: krótkotrwały post a pacjenci z rakiem
Stephan P. Bauersfeld et al.
kwiecień 2018
Pozostałe posty zdrowotne
Rehabilitacja po nowotworze
W tym pilotażowym badaniu zbadano wykonalność i wpływ krótkotrwałego postu na jakość życia i samopoczucie u pacjentek z rakiem ginekologicznym poddawanych chemioterapii. 34 pacjentki zostały losowo przydzielone do STF przed chemioterapią, a następnie do normalnej diety lub odwrotnie.
Badania naukowe wykazały, że obniżenie jakości życia spowodowane chemioterapią było mniej wyraźne podczas postu w porównaniu z okresami bez postu . Ponadto post wydawał się zmniejszać zmęczenie podczas cykli chemioterapii.
Nie odnotowano żadnych poważnych skutków ubocznych , co sugeruje, że krótkotrwały post podczas chemioterapii jest dobrze tolerowany. Potrzebne są większe badania naukowe w celu dalszej oceny potencjalnych korzyści krótkoterminowego postu jako dodatku do chemioterapii.
Najważniejsze informacje na temat badania w skrócie
- Wskazania
- Rak
- Instytucja
- Instytut Medycyny Społecznej, Epidemiologii i Ekonomiki Zdrowia, Charité - Universitätsmedizin Berlin, członek korporacyjny Freie Universität Berlin, Humboldt-Universität zu Berlin i Berlińskiego Instytutu Zdrowia, Berlin, Niemcy
- Tytuł
- Badania naukowe dotyczące wpływu krótkotrwałego postu na pacjentów z rakiem
- Krótki opis
- Badania pokazują, że krótkoterminowy post poprawia jakość życia i zmęczenie u pacjentów z rakiem ginekologicznym poddawanych chemioterapii.
- Tytuł oryginalny
- The effects of short-term fasting on quality of life and tolerance to chemotherapy in patients with breast and ovarian cancer: a randomized cross-over pilot study
- Link do badania
- https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29699509/
Odpowiednie wycieczki dla tego tematu badania
Może Cię to również zainteresować
Kuracja odpornościowa
Pozostałe posty zdrowotne
Yixuan Fang et al.
sierpień 2023
Badania naukowe pokazują, że krótkoterminowy intensywny post wzmacnia funkcje odpornościowe czerwonych krwinek i ich zdolność do zwalczania
Pozostałe posty zdrowotne
Reumatyzm / Stawy / Zapalenie stawów
Anika M. Hartmann et al.
listopad 2022
Badania naukowe pokazują, że post z dietą roślinną zmniejsza czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego i poprawia poziom aktywności choroby.
Głodówka lecznicza według Buchingera
Françoise Wilhelmi de Toledo et al.
styczeń 2019
Badania naukowe pokazują, że post trwający od 4 do 21 dni jest bezpieczny, poprawia samopoczucie i ma inne pozytywne skutki.