Badania naukowe dotyczące wpływu porannego postu
James A. Betts et al.
czerwiec 2016
Odżywianie, post i detoks
Naukowcy z University of Bath i University of Nottingham porównali poranny post z jedzeniem śniadania bogatego w węglowodany pod względem późniejszego spożycia energii, odpowiedzi hormonalnej i metabolizmu.
W randomizowanym badaniu naukowym o poście krzyżowym zbadano próbę 35 osób, które albo pościły rano, albo zjadły bogate w węglowodany śniadanie, zanim obie grupy zjadły obiad ad libitum trzy godziny później. Do tego momentu co godzinę pobierano próbki krwi i oceniano subiektywny apetyt. Obiad był bardziej obfity w grupie na czczo, ale nie zrekompensował pominiętego śniadania.
Nie stwierdzono różnicy w subiektywnym apetycie w żadnej z grup. Badanie naukowe dowodzi, że poszczenie rano zmniejszyło całkowite spożycie pokarmu, a tym samym zmieniło reakcje metaboliczne i hormonalne bez wywoływania większego apetytu po południu.
Najważniejsze informacje na temat badania w skrócie
- Wskazania
- Nadwaga
- Instytucja
- Wydział Zdrowia, Uniwersytet w Bath, Bath BA2 7AY, Wielka Brytania
- Tytuł
- Badania naukowe dotyczące wpływu porannego postu
- Krótki opis
- Badania naukowe pokazują, że poranny post zmniejsza całkowite spożycie żywności i zmienia reakcje metaboliczne i hormonalne.
- Tytuł oryginalny
- Is breakfast the most important meal of the day?
- Link do badania
- https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27292940/
Odpowiednie wycieczki dla tego tematu badania
Może Cię to również zainteresować
Głodówka lecznicza według Buchingera
Nadwaga / otyłość
Jochen Steiniger et al.
grudzień 2009
Badania naukowe pokazują, że terapeutyczny post Buchingera w połączeniu z treningiem wytrzymałościowym
Wysokie ciśnienie krwi
Alan Goldhamer et al.
czerwiec 2001
Badania naukowe pokazują, że nadzorowany medycznie post wodny jest skuteczną metodą normalizacji ciśnienia krwi.
Pozostałe posty zdrowotne
Wysokie ciśnienie krwi
Franziska Grundler et al.
listopad 2020
Badania pokazują, że długotrwały post trwale obniża ciśnienie krwi, poprawia samopoczucie i umożliwia ograniczenie przyjmowania leków