Porady dotyczące podróży

Rozpocznij swoje wymarzone wakacje doskonale poinformowany i przygotowany! Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o swojej podróży ze SpaDreams. Chętnie poinformujemy Cię z wyprzedzeniem o wszystkich usługach i innych pytaniach. Udzielimy informacji i odpowiemy na wszelkie pytania.

Taryfa elastyczna ze SpaDreams

Chcemy, abyś mógł myśleć o swojej następnej podróży z niecierpliwością. Dlatego zarezerwuj dodatkowo taryfę "Elastyczną" i skorzystaj z atrakcyjnych korzyści, jakie niesie ze sobą ta opcja. Czytaj więcej na ten temat tutaj.

Aktualne przepisy w poszczególnych krajach można znaleźć na stronie Przepisy dotyczące podróży. Aktualne przepisy dotyczące podróży można znaleźć na stronie Warunki podróży.

Zabezpieczone wycieczki zorganizowane

W SpaDreams wszystkie wycieczki zorganizowane są odpowiednio opisane. Tutaj można znaleźć formularz dla wycieczek zorganizowanych.

Rzeczy, które warto wiedzieć przed podróżą

Inne kraje, inne zwyczaje...

Inne kraje, inne zwyczaje...

Mądrość ta odnosi się do każdego rodzaju podróży, czy to bliskiej, czy dalekiej. Gdy tylko opuścisz swój znajomy dom i udasz się do nowych miejsc, stanie się to ekscytujące, inne i nowe. Powinieneś być otwarty i pozytywnie nastawiony do innych ludzi oraz ich zwyczajów i tradycji. Uprzejmość, rozwaga, zdrowy umiar i odrobina przygotowania do podróży to podstawa.

Gwarancja najlepszej ceny

Gwarancja najlepszej ceny

Jeśli w ciągu 14 dni od rezerwacji w SpaDreams znajdziesz ten sam hotel, ośrodek lub pakiet z identycznymi usługami u innego dostawcy w niższej cenie, zwrócimy Ci różnicę. Wystarczy, że przedstawisz nam pisemny dowód niższej ceny, konkretnych usług w niej zawartych i faktycznej możliwości rezerwacji porównywalnej oferty. Z gwarancji najlepszej ceny wyłączone są tylko loty z codziennie aktualizowanymi cenami, a także oferty, które są dostępne tylko dla ograniczonej grupy osób.

Zastosowania

Zastosowania

Czas trwania poszczególnych zabiegów jest przybliżony. Ich długość zostanie dostosowana m.in. do budowy ciała. Niektóre zabiegi są również wykonywane, jeśli pokój nie jest jeszcze dostępny w dniu przyjazdu lub nie jest już dostępny w dniu wyjazdu. W razie potrzeby należy zapytać o pokój dzienny (za dodatkową opłatą). Niektóre zabiegi, takie jak gimnastyka, joga i trening autogenny, zawsze odbywają się w grupach, chyba że w ogłoszeniu podano inaczej.

Dodatkowe zabiegi/usługi (zwłaszcza w przypadku weekendów piękności), które nie są częścią zarezerwowanej usługi turystycznej, należy w miarę możliwości zarezerwować z wyprzedzeniem, ponieważ rezerwacja tylko na miejscu nie zawsze jest gwarantowana ze względu na obłożenie. Należy pamiętać, że w weekendy i święta państwowe często nie ma zabiegów lub są one ograniczone. Prosimy o wcześniejszą rezerwację.

Badania lekarskie na miejscu

Badania lekarskie na miejscu

Wyniki wstępnego badania przeprowadzonego przez autoryzowanego lekarza uzdrowiskowego w miejscu docelowym określają, jakie zabiegi zostaną przepisane. Wiele uzdrowisk oferuje kompletne lub kompleksowe kuracje uzdrowiskowe, w których zabiegi przepisane przez lekarza są wliczone w cenę uzdrowiska. Należy postępować zgodnie z zaleceniami lekarza spa, farmy piękności lub centrum odnowy biologicznej. Uczestnictwo w programie (kuracja, odnowa biologiczna, fitness, uroda) nie daje gwarancji powodzenia.

Możliwości kuracji

Możliwości kuracji

Kuracja zdrowotna zawsze zakłada, że masz minimalny poziom odporności fizycznej. Jeśli masz jakiekolwiek obawy w tym zakresie, zalecamy, aby Twój lekarz ogólny potwierdził, że jesteś zdolny do podjęcia kuracji. Pozwoli to ustalić, czy istnieją przeciwwskazania, które wykluczają stosowanie niektórych procedur. Prosimy o zabranie ze sobą do spa wszystkich aktualnych raportów medycznych. Na życzenie chętnie prześlemy odpowiedni formularz dla lekarza rodzinnego. Aby móc spełnić Twoje osobiste potrzeby przy wyborze odpowiedniego hotelu, zachęcamy również do poinformowania nas w momencie rezerwacji, jeśli masz specjalną budowę fizyczną (np. ciąża, choroby niedoboru odporności).

Podatek dla odwiedzających

Podatek dla odwiedzających

Możliwe podatki turystyczne należy uiścić na miejscu.

Ograniczona mobilność

Ograniczona mobilność

Nasze wycieczki zasadniczo nie są odpowiednie dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej prosimy o poinformowanie nas o swoich ograniczeniach przed dokonaniem rezerwacji. Następnie wspólnie z Tobą wybierzemy wycieczkę uwzględniającą Twoje ograniczenia.

Przylot i odlot w ujęciu ogólnym

Przylot i odlot w ujęciu ogólnym

Z reguły pokój hotelowy będzie dostępny w godzinach 14-15. W przypadku późnych przyjazdów (po godzinie 18:00) zalecamy poinformowanie o tym hotelu. Wymeldowanie odbywa się zazwyczaj między 10:00 a 12:00.

Przylot samolotem

Przylot samolotem

Na potwierdzeniu podróży/rezerwacji znajdują się szacowane godziny odlotu dla podróży tam i z powrotem. Loty bez międzylądowania odbywają się bez międzylądowania. Loty bezpośrednie odbywają się z międzylądowaniem (wymagane ewentualne zejście na ląd). Rozkłady lotów, trasy i godziny mogą ulec zmianie z krótkim wyprzedzeniem. O wszelkich zmianach zostaniesz poinformowany przez SpaDreams przed rozpoczęciem podróży. Godziny lotów zależą od linii lotniczych i mogą odbywać się wcześnie rano lub w nocy. Dzień przylotu i odlotu należy traktować przede wszystkim jako dzień podróży. Opóźnień lotów nie zawsze można uniknąć, np. niekorzystne warunki pogodowe lub zatory w przestrzeni powietrznej mogą powodować opóźnienia.

Czas lotu i zmiany czasu lotu

Czas lotu i zmiany czasu lotu

O godzinach lotów zostaniesz poinformowany po otrzymaniu dokumentów podróży. Ponieważ jednak zawsze mogą wystąpić zmiany w krótkim czasie, prosimy o sprawdzenie godzin lotów na 48 godzin przed odlotem na stronie www.checkmytrip.com. Wszystko, czego potrzebujesz, to 6-cyfrowy numer biletu, który może zawierać cyfry i litery. Na przykład: K4D28N

Bezpieczeństwo lotów

Bezpieczeństwo lotów

W UE obowiązują surowe normy bezpieczeństwa dla transportu lotniczego. W związku z tym niektóre linie lotnicze są klasyfikowane jako ryzykowne ze względu na niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa lub mają całkowity zakaz prowadzenia działalności w UE. Przepisy wymagają od nas znajomości tak zwanej "czarnej listy lotniczej" Komisji Europejskiej, która zawiera listę wszystkich niebezpiecznych linii lotniczych. Czarna lista Komisji Europejskiej.

Transfer

Transfer

W wielu hotelach SpaDreams oferuje prywatny transfer osobną taksówką z dworca kolejowego lub lotniska do hotelu. Przedstawiciel firmy transferowej będzie czekał na Państwa za odprawą celną. Należy zwrócić uwagę na znak naszego przedstawiciela transferowego z imieniem i nazwiskiem i/lub nazwą hotelu oraz, jeśli dotyczy, SpaDreams. Kierowcy pomogą w załadunku i rozładunku bagażu. W każdym przypadku należy ponownie sprawdzić, czy wszystkie bagaże zostały załadowane.

Lokalizacja hotelu i klimatyzacja

Lokalizacja hotelu i klimatyzacja

Hotele miejskie, ale także hotele na obszarach wiejskich mogą być bardzo głośne w zależności od otoczenia. "Cichy" w opisie hotelu odnosi się do położenia geograficznego. Zwłaszcza w większych hotelach można spodziewać się większego zgiełku, a tym samym odpowiedniego zanieczyszczenia hałasem, np. z dyskotek, barów lub restauracji na świeżym powietrzu. W krajach południowych życie toczy się na świeżym powietrzu przy pięknej pogodzie, w tym podczas popularnych festiwali świątynnych na Sri Lance i w Indiach. Ogrzewanie/klimatyzacja jest w wielu przypadkach obsługiwana centralnie w obiektach, więc jej działanie zależy od uznania hotelarza. Ponadto ich działanie może wiązać się z hałasem.

Klasyfikacja hotelu

Klasyfikacja hotelu

Ponieważ postrzeganie komfortu jest różne, SpaDreams przyjęło oficjalną klasyfikację hoteli w danym kraju. Jednak nie zawsze można to porównać ze standardami dla niemieckich hoteli. Zasadniczo można oczekiwać tylko udogodnień hotelowych i wyposażenia pokoi opisanych w katalogu.

Działania budowlane

Działania budowlane

Jak tylko zostaniemy powiadomieni o krótkoterminowych działaniach budowlanych z utrudnieniami, natychmiast Cię o tym poinformujemy. Zawsze dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić akceptowalne rozwiązania w postaci oferty zastępczej lub bezpłatnego anulowania.

Pokój

Pokój

Przyjęliśmy oznaczenia pokoi podane przez hotel w reklamie katalogowej, np. Deluxe, Superior itp. w celu zapewnienia bezbłędnych rezerwacji. Na przykład, mogą istnieć "pokoje deluxe" w hotelu 3-gwiazdkowym, które nie są takie same jak pokoje tej kategorii w hotelu 4- lub 5-gwiazdkowym. Zdjęcia pokoi w tym katalogu i na stronie SpaDreams są tylko przykładami. Wyposażenie zarezerwowanego pokoju hotelowego może się różnić. Jeśli potrzebujesz pokoju przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, zaznacz to podczas rezerwacji. Nie masz prawa do pokoju, dopóki go nie potwierdzimy. Widok na morze lub jezioro nie oznacza, że pokój ma frontalny widok na morze lub jezioro. Widok może być również boczny lub ograniczony. Pokoje jednoosobowe to często pokoje dwuosobowe do pojedynczego wykorzystania (patrz opisy hoteli). Prawdziwe pokoje jednoosobowe są zazwyczaj dostępne tylko w ograniczonej liczbie w hotelach i mogą różnić się od pokoi dwuosobowych pod względem lokalizacji i udogodnień. Użytkownik ma prawo do zakwaterowania w potwierdzonej przez nas kategorii pokoju. Za aranżację pokoi odpowiada hotelarz. Konkretna lokalizacja pokoju może zostać przekazana hotelowi jako niewiążąca prośba klienta, ale nie może zostać zagwarantowana.

Telewizja satelitarna

Telewizja satelitarna

SAT-TV oznacza po prostu odbiór satelitarny. To, czy i które niemieckie programy mogą być odbierane, zależy od tego, na którego satelitę skierowana jest antena. Nie możemy zagwarantować, że niemieckojęzyczne kanały będą zawsze odbierane.

Catering

Catering

W wielu hotelach oferowana jest kuchnia lokalna i specyficzna dla danego kraju, przy czym w niektórych krajach śniadanie ma raczej niewielkie znaczenie. Częściowe wyżywienie zazwyczaj obejmuje śniadanie i kolację (w formie bufetu, menu lub à la carte). W przypadku niepełnego wyżywienia usługa rozpoczyna się kolacją w dniu przyjazdu i kończy śniadaniem w dniu wyjazdu. W przypadku późnego lub nocnego przyjazdu nie przysługuje proporcjonalny zwrot kosztów.

Zniżka dla dzieci

Zniżka dla dzieci

Wiele hoteli oferuje zniżki dla dzieci zgodnie z reklamą w katalogu. Dotyczy to zawsze cen zakwaterowania i wyżywienia zgodnie z tabelą cen za zakwaterowanie w pokoju rodziców. Nie ma ona zastosowania do oferowanych programów.

Zwierzęta domowe

Zwierzęta domowe

Psy są czasami dozwolone (informacje można znaleźć na odpowiedniej stronie). Wymagane jest wcześniejsze powiadomienie o rasie/rozmiarze/wadze zwierzęcia. Zwierzęta nie mogą przebywać w jadalniach/restauracjach, pomieszczeniach ogólnodostępnych, windach, basenach, spa i ośrodkach zdrowia itp. Koszty należy uiścić na miejscu.

Golf

Golf

Należy pamiętać, że pola golfowe mogą być zamknięte z powodu warunków pogodowych. Informacje na temat green fee i tee times można zazwyczaj uzyskać w recepcji hotelu.

Wellness i kąpieliska, oddziały spa i plaża

Wellness i kąpieliska, oddziały spa i plaża

Oferta wellness, łaźni i spa jest okazjonalnie dostępna dla gości spoza hotelu za opłatą. W większości hoteli korzystanie z basenu i centrum fitness jest możliwe tylko w ciągu dnia w ustalonych godzinach. Odniesienie w opisie hotelu do lokalizacji hotelu bezpośrednio przy plaży nie oznacza, że można się tam również kąpać bezpośrednio w morzu/jeziorze. Plaże są prawie zawsze publiczne, a za ich czystość odpowiada odpowiedzialna gmina.

Przewodnik turystyczny/wsparcie na miejscu

Przewodnik turystyczny/wsparcie na miejscu

W przypadku jakichkolwiek problemów lub usterek prosimy o bezpośredni kontakt z naszym działem obsługi klienta SpaDreams.

Wstęp, porady dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia

Wstęp, porady dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia

Aby zapewnić beztroskie wakacje, Ministerstwo Spraw Zagranicznych zapewnia codzienne aktualizacje dotyczące możliwych obszarów kryzysowych. Wszystkie porady dotyczące podróży i bezpieczeństwa można znaleźć w Ministerstwie Spraw Zagranicznych tutaj.

Dodatkowe informacje na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa w Europie i innych regionach można znaleźć tutaj.

System importu pieniędzy dla UE

System importu gotówki dla UE

Komisja Europejska prosi biura podróży o poinformowanie swoich klientów o następujących przepisach dotyczących przywozu i wywozu gotówki: Od 15 czerwca 2007 r. wszystkie osoby wjeżdżające lub wyjeżdżające z UE z gotówką w wysokości 10 000 euro lub więcej muszą zadeklarować tę kwotę organom celnym. Rozporządzenie to opiera się na rozporządzeniu (WE) nr 1889/2005 i ma na celu przyczynienie się do walki z praniem pieniędzy, terroryzmem i przestępczością, a także do wzmocnienia bezpieczeństwa i zapobiegania przestępczości na poziomie UE.

Ochrona konsularna/dyplomatyczna obywateli UE

Ochrona konsularna/dyplomatyczna obywateli UE

Obywatele UE mają prawo ubiegać się o ochronę konsularną lub dyplomatyczną w dowolnym innym państwie członkowskim UE, jeśli ich kraj ojczysty nie jest reprezentowany przez konsulat/ambasadę w kraju podróży.

Wczesny i późny sezon

Wczesny i późny sezon

Okresy poza i w połowie sezonu różnią się i nie zawsze pokrywają się z okresem wakacyjnym. Poza sezonem dostępność udogodnień, takich jak baseny, restauracje i sklepy w hotelu i okolicy, może być ograniczona. W tym czasie prowadzone są również niezbędne prace remontowe i budowlane. Niektóre hotele są popularnym celem podróży dla grup ze względu na niższe ceny na początku i pod koniec sezonu. Ceny pokrywające się z cenami sezonowymi są obliczane proporcjonalnie.

Rabaty i ceny oszczędnościowe

Rabaty i ceny oszczędnościowe

Wielu naszych partnerów oferuje zniżki w określonych porach roku, na przykład 5 = 3: podróżujesz przez 5 dni i płacisz tylko za 3. Oferty zazwyczaj dotyczą ceny zakwaterowania, w rzadkich przypadkach zniżka obejmuje również posiłki.

Pandemia koronawirusa

Pandemia koronawirusa

Oficjalne przepisy, których należy przestrzegać, aby powstrzymać koronawirusa, które mogą również ulec zmianie w krótkim czasie, mają wpływ na przebieg podróży zdrowotnej lub wellness. SpaDreams prosi o wyrozumiałość. Ze względu na fakt, że przepisy, których należy przestrzegać, różnią się znacznie w zależności od regionu, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z lokalnymi przepisami przed wyjazdem. Nasi partnerzy hotelowi również chętnie udzielą informacji.

FAQ

FAQ

Przed podróżą zawsze pojawia się wiele pytań dotyczących rezerwacji, podróży i organizacji podróży. Często nasi klienci zadają sobie bardzo podobne pytania. Dlatego zebraliśmy je razem i odpowiedzieliśmy na wiele z nich w naszym FAQ . Zapraszamy!